Większość odpowiedzi na pytania znajduje się w regulaminie projektu -> LINK. Jeśli nie znajdziecie Państwo odpowiedzi w regulaminie oraz w poniższym FAQ prosimy o kontakt z naszymi Koordynatorami (KONTAKT)
Najczęściej zadawane pytania – część merytoryczna
Pytanie 1: Czy znany jest dokładny zakres tematyczny poszczególnych szkoleń?
Odpowiedź: Tematy szkoleń odpowiadają kwalifikacjom wolnorynkowym wg ZSK – Rejestr Kwalifikacji, których opis można znaleźć tutaj: Audytowanie dostępności stron internetowych zgodnie ze standardem WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) Wykorzystywanie standardu WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) przy tworzeniu i dostosowywaniu stron internetowych Projektowanie i prowadzenie badań dostępności informacji elektronicznej z udziałem użytkowników-testerów z indywidualnymi potrzebami Wykorzystywanie standardu WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) w tworzeniu i dostosowywaniu dokumentów cyfrowych Wykorzystanie standardu WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) przy tworzeniu i dostosowywaniu aplikacji mobilnych
Pytanie 2: Czy ukończenie szkolenia powinno dać niezbędne kompetencje, aby poradzić sobie na egzaminie certyfikacyjnym?
Odpowiedź: Szkolenie ma na celu przygotowanie Uczestników/Uczestniczki do egzaminu certyfikującego oraz rozwinięcie kluczowych umiejętności niezbędnych do uzyskania kwalifikacji zawodowych.
Pytanie 3: Gdzie znajdę opisy i programy wszystkich tematów szkoleniowych?
Odpowiedź: Na naszej stronie Projektu u góry w zakładce Szkolenia są dostępne programy szkoleń https://sdc.certes.pl/szkolenia/programy-szkolen/ a także w zakładce Rekrutacja – Kwalifikacje https://sdc.certes.pl/szkolenia/kwalifikacje/ opisane są kwalifikacje wraz z przekierowaniem do ZSK – Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (tam kwalifikacje opisane są szczegółowiej).
Pytanie 4: Czy w szkoleniu – audytor stron internetowych będzie jednocześnie wycinek dotyczący dokumentów cyfrowych (które są dużą częścią zawartości stron)?
Odpowiedź: Tak, ale w mniejszym zakresie niż w przypadku kwalifikacji dotyczącej dokumentów.
Pytanie 5: Czy szkolenie dla webmastera będzie z jakiegoś konkretnego frameworka, czy lecimy ogólnie po różnych zagadnieniach. Czy będzie nauka prawidłowego robienia formularzy html, które przecież są zalecane jako najbardziej dostępne dla osób z niepełnosprawnościami?
Odpowiedź: Podczas szkolenia będzie omawianie jak należy tworzyć strony dostępne cyfrowo bez względu na frameworki. Na stronie Projektu dostępny jest program szkoleń https://sdc.certes.pl/szkolenia/programy-szkolen/
Pytanie 6: Czy szkolenie będą miały jednie formę wykładów, czy będą też praktyczne warsztaty na naszych komputerach?
Odpowiedź: Szkolenia mają formę interaktywną co oznacza że wykłady powinny stanowić maksymalnie 20% czasu szkolenia a warsztaty (ćwiczenia) 80 % czasu.
Pytanie 7: Czy można efektywnie skorzystać ze szkolenia Wykorzystywanie standardu WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) przy tworzeniu i dostosowywaniu stron jeżeli nie umie się programować?
Odpowiedź: Może to być trudne. W większości przypadków Uczestnikami/Uczestniczkami takiego szkolenia będą osoby, które już mają pewne doświadczenie w tworzeniu stron internetowych. Ponadto , choć w szkoleniu będzie mowa o podstawach kodowania HTML, to jednak pewne doświadczenie w tych sprawach może być bardzo przydatne.
Jeśli więc kandydat do szkolenia nie ma w ogóle żadnego doświadczenia, to szkolenie może być trudne i wymagać bardzo dużo pracy własnej.
Najczęściej zadawane pytania – część organizacyjna
Pytanie 1: Gdzie znajdę link do rejestracji?
Odpowiedź: Adres do platformy: dc.certes.pl
Pytanie 2: Jak wygląda organizacja szkoleń? Ile dni obejmuje szkolenie, w jakim jest trybie?
Odpowiedź: Szkolenia trwają 20 dni i odbywają się w formule stacjonarnej. Szkolenia odbywają się w dwóch trybach:
-tygodniowym – od poniedziałku do piątku, raz w miesiącu (5 dni w miesiącu, przez 4 miesiące)
-weekendowym – zajęcia 2-3 razy w miesiącu
Pytanie 3: W jakich godzinach odbywają się szkolenia?
Odpowiedź: Szkolenia w obu trybach (tygodniowym i weekendowym) odbywają się w godzinach 8:00-16:00
Pytanie 4: Czy na szkoleniu muszę mieć własny komputer? Co jest zapewniane podczas szkolenia?
Odpowiedź: Podczas szkolenia każdy Uczestnik/Uczestniczka ma zapewniony sprzęt komputerowy – laptop, pendrive, podręcznik szkoleniowy, materiały do pisania i notowania. Dodatkowo Uczestnicy/Uczestniczka mają zapewnioną przerwę kawową oraz obiad podczas szkolenia.
Pytanie 5: Co jeśli szkolenie odbywa się poza moim miejscem zamieszkania?
Odpowiedź: Dla każdego Uczestnika/Uczestniczki, który mieszka poza miastem w którym odbywa się szkolenie Organizator zapewnia nocleg w hotelu, wyżywienie (śniadanie oraz kolację w hotelu) oraz obiad podczas szkolenia. Przed rozpoczęciem każdego zjazdu szkoleniowego Uczestnicy/Uczestniczki otrzymują od Koordynatorów informację o lokalizacji noclegu i szkolenia (zazwyczaj jest to ten sam hotel).
Pytanie 6: Czy zwracane są koszty dojazdu?
Odpowiedź: Uczestnik/Uczestkiczka ma prawo do zwrotu kosztów dojazdu do wysokości opłat za środki transportu publicznego szynowego lub kołowego zgodnie z cennikiem biletów II klasy obowiązującym na danym obszarze, także w przypadku korzystania ze środków transportu prywatnego (w szczególności samochodem lub taksówką) lub tam, gdzie zamiast skorzystania z transportu szynowego lub kołowego uzasadnione jest skorzystanie z transportu lotniczego, jako refundacja wydatku faktycznie poniesionego do ww. wysokości. Warunkiem zwrotu kosztów przejazdu jest: w przypadku korzystania z transportu publicznego lub szynowego albo korzystania ze środków transportu prywatnego -udokumentowanie kosztu biletem, wydrukiem lub print screen potwierdzający cenę biletu na danej trasie wraz z oświadczeniem Uczestnika lub Uczestniczki Projektu o datach i liczbie przejazdów dokonanych w danym okresie rozliczeniowym. Zwrot kosztów dojazdu następuje tylko w sytuacji, gdy Uczestnik/Uczestniczka ma zaliczone nie mniej niż 80% frekwencji. Więcej informacji w regulaminie, który dostępny jest na stronie projektu
Pytanie 7: Jak długo trwa proces rekrutacji? Co muszę zrobić aby dostać się do projektu?
Odpowiedź: Aby zostać zakwalifikowanym do projektu należy zarejestrować się na platformie -> dc.certes.pl i przejść 2 etapy rekrutacji – etap formalny i merytoryczny.
Pytanie 8: Jak wyglądają poszczególne etapy rekrutacji?
Odpowiedź: Etap formalny – wypełnienie formularza rejestracyjnego on-line, który należy wygenerować (zapisać na swoim komputerze), wydrukować, podpisać i załączyć skan na platformie. Możliwy jest również elektroniczne podpisanie formularza podpisem kwalifikowanym (nie profil zaufany). Dołączenie innych dokumentów potwierdzających przynależność do grupy docelowej.
Etap merytoryczny – po zatwierdzeniu dokumentów przez Koordynatora odblokowany zostanie Test Wiedzy. Przed przystąpieniem do testu Uczestnik/Uczestniczka powinien dokonać priorytetyzacji tematów szkoleniowych, a następnie wykonać Test Wiedzy. Po jego ocenie przez Specjalistę ds. Aktywnej Rekrutacji (SAR) Uczestnik/Uczestniczka będzie mógł wybrać termin i lokalizację szkolenia.
Pytanie 9: Co to jest umowa wsparcia?
Odpowiedź: Umowa ta określa warunki i zasady udzielenia wsparcia, wzajemne prawa i obowiązki Stron (Uczestnik/Uczestniczka szkolenia oraz Partner Projektu). Dokument należy pobrać i podpisać przed rozpoczęciem szkolenia. Po podpisaniu umowy wsparcia należy przesłać jej skan poprzez swoje konto na platformie, a następnie wysłać pocztą tradycyjną w dwóch egzemplarzach, wraz z resztą dokumentów rekrutacyjnych (podpisany formularz zgłoszeniowy, zaświadczenie o zatrudnieniu – oryginały; umowa o pracę, świadectwa, orzeczenia o niepełnosprawności – kopia z podpisem Uczestnika/Uczestniczki i dopiskiem „potwierdzam za zgodność z oryginałem”)
Pytanie 10: Czy jest jeszcze coś co muszę zrobić przed szkoleniem?
Odpowiedź: Przed szkoleniem należy wysłać dokumenty rekrutacyjne (podpisany formularz zgłoszeniowy, dokumenty potwierdzające przynależność do grupy docelowej: pracownik podmiotu publicznego -zaświadczenie o zatrudnieniu lub umowa o pracę; przedstawiciel NGO i partnerów społecznych – umowa o pracę, zlecenie, dzieło, zaświadczenie o współpracy, wolontariacie; absolwent – świadectwo ukończenia szkoły ponadpodstawowej lub dyplom studiów wyższych; dodatkowo- orzeczenia o niepełnosprawności, certyfikaty potwierdzające kompetencje z zakresu informatyki, tworzenia stron internetowych, aplikacji mobilnych; wysyłana kopia dokumentów powinna być opatrzona dopiskiem „potwierdzam za zgodność z oryginałem” z podpisem Uczestnika/Uczestniczki) oraz dwa egzemplarze podpisanej umowy wsparcia na adres:
Certes Sp. z o.o.
ul. Hafciarska 11
04-704 Warszawa
Z dopiskiem „Szkoła Dostępności Cyfrowej”
Przed szkoleniem każdy Uczestnik/Uczestniczka zobowiązani są wybrać formę dofinansowania na swoim koncie na platformie. Jeśli Uczestnik/Uczestniczka mieszka poza miastem, w którym odbywa się szkolenie – należy wybrać nocleg i wyżywienie w hotelu oraz obiad podczas szkolenia. Jeśli Uczestnik/Uczestniczka mieszka w mieście, w którym odbywa się szkolenie – należy wybrać dofinansowanie do obiadu podczas szkolenia.
Rodzaje dofinansowania zostaną zatwierdzone przez Koordynatora.
Pytanie 11: Gdzie znajdę aktualny harmonogram szkoleń?
Odpowiedź: Aktualny harmonogram szkoleń znajduje się na stronie projektu pod linkiem -> HARMONOGRAM
Pytanie 12: Czy osoba samozatrudniona może zgłosić się do projektu? Do tej pory nie było to możliwe. Czy będą dla nich dodatkowe kryteria przyjęcia, nowy formularz, kiedy będą mogli być przyjęci do Szkoły?
Odpowiedź: Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby samozatrudnione będą mogły przystąpić do projektu już wiosną 2025 roku. Udział osób samozatrudnionych w projekcie wiąże się z przyznaniem pomocy de minimis, obecnie prowadzone są zmiany w projekcie, aby samozatrudnieni mogli wziąć udział w szkoleniach. Będą wymagane inne dokumenty niż dotychczas.
Pytanie 13: Czy można odbyć szkolenie w więcej niż jednym temacie? Czy mogę zdobyć kwalifikację we wszystkich pięciu tematach?
Odpowiedź: Jedna osoba może odbyć szkolenie tylko w jednym, wybranym temacie i zdobyć jedną kwalifikację zawodową.
Pytanie 14: Czy Uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia?
Odpowiedź: Uczestnik/Uczestniczka otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Po zakończeniu udziału w szkoleniu każda Uczestniczka/Uczestnik Projektu podejdzie do walidacji i certyfikacji kwalifikacji zgodnie z tematyką ukończonego szkolenia. Warunkiem wydania przez instytucję certyfikującą certyfikatu kwalifikacji wolnorynkowej będzie potwierdzenie w drodze walidacji osiągnięcia wszystkich efektów uczenia się wymaganych dla danej kwalifikacji wolnorynkowej.
Pytanie 15: Czy podczas procesu rekrutacji można zmienić pierwotne wybory tematu szkoleniowego?
Odpowiedź: Tak. Po wypełnieniu testu można jeszcze zmienić kwalifikację, którą wcześniej się wybrało. W tym celu należy skontaktować się z Koordynatorem.
Pytanie 16: Dlaczego dokumenty szkoleniowe podpisane Profilem Zaufanym nie są akceptowane? Jest wymagane ich drukowanie, odręczne podpisywanie, skanowanie, a nawet (w przypadku Umowy) wysłanie pocztą? Akceptowanie dokumentów podpisanych PZ znacznie usprawniłoby procesy formalno-organizacyjne.
Odpowiedź: Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzić swoją tożsamość w systemach elektronicznej administracji podpisać dokument. Co do zasady podpis zaufany służy tylko do kontaktów z administracją publiczną.
Pytanie 17: Czy jeśli po teście zostanę przypisana do szkolenia, które mnie mniej interesuje (np. webmaster) będę mogła zmienić temat szkolenia (np. audytor)?
Odpowiedź: Należy zgłosić się do Koordynatora z prośbą o zmianę kwalifikacji i przeniesienie do innego tematu szkoleniowego. Zmiana będzie konsultowana również z Specjalistą ds. Aktywnej Rekrutacji (SAR) i dopiero po zaakceptowaniu będzie można zapisać się na szkolenie z wybranej kwalifikacji.
Pytanie 18: Co w sytuacji, gdy ktoś nie przejdzie procesu certyfikacji?
Odpowiedź: W tej sytuacji Uczestnik/Uczestniczka nie uzyska certyfikatu ani kodu zawodu Jeśli będzie chciał przystąpić jeszcze raz do walidacji będzie musiał zrobić to we własnym zakresie.
Pytanie 19: Co w sytuacji, gdy grupa szkoleniowa nie zostanie zebrana?
Odpowiedź: Grupa szkoleniowa uruchamiana będzie, gdy dla danego szkolenia, w określonej lokalizacji i terminie uzbiera się wymagana liczba Uczestniczek/Uczestników Projektu (minimum 10 osób). W sytuacji, kiedy taka grupa Uczestników/Uczestniczek nie zostanie zebrana szkolenie zostanie przesunięte i szkolenia rozpoczną się w późniejszym terminie lub odwołane. W sytuacji, gdy szkolenie zostanie odwołane Uczestnicy/Uczestniczki zostaną poinformowani przez Koordynatora, zaproponujemy szkolenie w innym terminie lub innej lokalizacji.
Pytanie 20: Jakie są miasta w których będą szkolenia?
Odpowiedź: Aktualne lokalizacje, w których planowane są szkolenia podane są na stronie projektu w AKTUALNOŚCIACH
Pytanie 21: Czy jakieś zajęcia już się zaczęły?
Odpowiedź: Tak. Rozpoczęły się szkolenia w Warszawie, Lublinie i Wrocławiu.
Pytanie 22: Jaka jest dopuszczalna liczba nieobecności podczas szkoleń?
Odpowiedź: Maksymalna dopuszczalna liczba nieobecności to 4 dni szkoleniowe.
Pytanie 23: Czy będzie można zmienić decyzję odnośnie wybranego tematu szkolenia, po podpisaniu umowy wsparcia?
Odpowiedź: Tak, w takiej sytuacji należy skontaktować się z Koordynatorem.
Pytanie 24: Co w przypadku, gdy dokumenty zostały zaakceptowane a test się nie wyświetlił?
Odpowiedź: W takiej sytuacji należy skontaktować się z Koordynatorem.
Pytanie 25: Czy będzie można odrobić szkolenie np. w innym mieście?
Odpowiedź: Jeśli Uczestnik/Uczestniczka z jakiś ważnych powodów nie będzie mógł/mogła uczestniczyć w danym dniu szkoleniowym i będzie chciał odrobić te zajęcia w innym terminie powinien skontaktować się z Koordynatorem i zostanie ustalony nowy termin realizacji szkolenia.
Pytanie 26: Co w sytuacji, kiedy Uczestnik/Uczestniczka dojeżdża z dalej położonej miejscowości i na pewno się spóźni i nie dojedzie na godzinę rozpoczęcia zajęć? Czy można będzie skorzystać z noclegu dzień przed szkoleniem?
Odpowiedź: Tak, w przypadku, jeśli lokalizacja szkolenia jest oddalone od miejsca zamieszkania osoby w niej uczestniczącej o więcej niż 50 km (droga publiczną, a nie w linii prostej), wtedy Uczestnik/Uczestniczka może zgłosić chęć skorzystania z noclegu dzień przed. Trzeba zgłosić taką prośbę do Koordynatora najpóźniej 7 dni przed szkoleniem.
Pytanie 27: Gdzie będzie odbywać się walidacja po szkoleniu?
Odpowiedź: Walidacja prowadzona będzie na terenie całej Polski. W miarę możliwości walidacja będzie prowadzona w miejscowościach i lokalizacjach, w których prowadzone będą szkolenia. Uwzględniając jednak, że obecnie jest jedna instytucja certyfikująca, szczegółowe postanowienia w tym zakresie będą uwarunkowane od ustaleń z instytucją certyfikującą i informacje podane będą w terminie późniejszym.
Pytanie 28: Kiedy można spodziewać się dostępu do testu wiedzy, po złożeniu wszystkich dokumentów podczas rejestracji?
Odpowiedź: Dostęp do testu wiedzy nastąpi po przejściu etapu formalnego rekrutacji – dodaniu dokumentów załączonych na platformie (pod warunkiem, że dokumenty są poprawne i dokumentują przynależność do grupy docelowej). Po weryfikacji i zatwierdzenia dokumentów przez Koordynatora zostanie odblokowany Test Wiedzy.
Pytanie 29: Na pierwszym miejscu ustawiłem dostępność dokumentów cyfrowych i później stron, bo myślałem, że chodzi o to w jakiej kolejności będę chciał brać udział
w tych szkoleniach. Czy mogę zmienić szkolenie z dokumentów cyfrowych na strony internetowe?
Odpowiedź: Tak, w takiej sytuacji proszę skontaktować się z Koordynatorem. Uczestnik/Uczestniczka może wziąć udział w szkoleniu tylko z jednej kwalifikacji, czyli z jednego tematu szkoleniowego.
Pytanie 30: Określiłem niewłaściwie priorytety i chciałbym je zmienić, czy mogę?
Odpowiedź: Tak, w takiej sytuacji proszę skontaktować się z Koordynatorem.
Pytanie 31: Czy jest szansa szkolenia indywidualnego wzorem z Francji?
Odpowiedź: Nie. Szkolenia są realizowane w grupach. Zakładana średnia liczba osób w grupie to 22 osób.
Pytanie 32: Czy na szkoleniu można korzystać z własnego sprzętu?
Odpowiedź: Na szkoleniu zapewniony jest sprzęt z wymaganym oprogramowaniem.
Pytanie 33: Czy przewidywane są zajęcia zdalnie?
Odpowiedź: Nie przewidujemy szkoleń w formule zdalnej. Zajęcia odbywają się tylko w formule stacjonarnej.
Pytanie 34: Czy walidacja jest płatna?
Odpowiedź: W ramach projektu można przystąpić bezpłatnie do walidacji tylko raz. Kolejne próby zdobycia certyfikatu Uczestnik realizuje we własnym zakresie.
Pytanie 35: Czy egzamin odbywa się w Warszawie?
Odpowiedź: Walidacja prowadzona będzie na terenie całej Polski. W miarę możliwości walidacja będzie prowadzona w miejscowościach i lokalizacjach, w których prowadzone będą szkolenia. Uwzględniając jednak, że obecnie jest jedna instytucja certyfikująca, szczegółowe postanowienia w tym zakresie będą uwarunkowane od ustaleń z instytucją certyfikującą i informacje podane będą w terminie późniejszym.
Pytanie 36: Kiedy powinienem przystąpić do walidacji?
Odpowiedź: Do walidacji należy przystąpić nie później niż 3 miesiące po ukończeniu szkolenia. Uczestniczkom/Uczestnikom szkolenia przekazane zostaną szczegółowe informacje dotyczące wymagań, terminów i miejsc prowadzenia walidacji. Walidacja prowadzona będzie na terenie całej Polski. W miarę możliwości walidacja będzie prowadzona w miejscowościach i lokalizacjach, w których prowadzone będą szkolenia. Uwzględniając jednak, że obecnie jest jedna instytucja certyfikująca, szczegółowe postanowienia w tym zakresie będą uwarunkowane od ustaleń z instytucją certyfikującą i informacje podane będą w terminie późniejszym.
Pytanie 37: Co się dzieje w sytuacji, gdy Uczestnik/Uczestniczka nie zda egzaminu w pierwszym podejściu? Czy trzeba koniecznie wykupić kolejne podejścia, czy też można pozostać bez zdanego egzaminu?
Odpowiedź: Nie ma obowiązku podejścia do egzaminu po raz drugi, zachęcamy aby wykorzystać możliwość i uzyskać certyfikat.
Pytanie 38: Jak długo trwa certyfikacja?
Odpowiedź: W tym zakresie nie ma jeszcze ostatecznych informacji. Certyfikacja prawdopodobnie będzie trwała 2 dni i będzie się odbywaćw formule hybrydowej.
Pytanie 39: Czy aby zostać przyjętym do projektu muszę zdać test wiedzy?
Odpowiedź: Test wiedzy służy ocenie wiedzy i umiejętności Uczestnika/Uczestniczki. Jest on potrzebny Specjaliście ds. Aktywnej Rekrutacji (SAR) do przydzielenia Uczestnika do odpowiedniej grupy szkoleniowej. Test wiedzy nie jest decydującym czynnikiem do przyjęciu do projektu.
Pytanie 40: Czy znane są terminy egzaminów certyfikujących?
Odpowiedź: Nie znane są daty egzaminów certyfikujących. Walidacja nastąpi nie później niż 3 miesiące po ukończeniu szkolenia.
Pytanie 41: Czy informacje o teście wiedzy dostanę na swoją pocztę e- mail? Czy muszę śledzić informację na swoim koncie na platformie?
Odpowiedź: Z platformy projektowej każdy Uczestnik/Uczestniczka dostaje wiadomość systemową o każdym etapie na jakim się znajduje oraz o dalszych działaniach jakie powinien podjąć. Nasi SAR-owie informują także indywidualnie Uczestników/Uczestniczki o wynikach testu i przydzieleniu do konkretnego tematu szkoleniowego.
Pytanie 42: Jeżeli na liście nie ma podmiotu, w którym pracuję to kto zgłasza dany podmiot?
Odpowiedź: Do projektu mogą zgłosić się wszystkie osoby zainteresowane wzięciem udziału w szkoleniu. Należy spełnić kryteria formalne określone w Regulaminie Projektu w § 4 punkt 1. Każdy Uczestnik/Uczestniczka zgłasza się indywidualnie. Nie przez podmiot/ instytucje w której pracuje. Regulamin dostępny jest na naszej stronie Projektu: https://sdc.certes.pl/dokumenty/
Pytanie 43: Szkolenia trwają parę dni, jaki jest odstęp między jednym dniem szkolenia a drugim? Czy to wszystko będzie „ciągiem”?
Odpowiedź: Szkolenie trwa ok. 20 dni. Organizujemy szkolenia w tygodniu i w weekendy. W tygodniu: 1 zjazd 5 dniowy (5 dni z rzędu od poniedziałku do piątku), 1 raz w miesiącu
łącznie 4 zjazdy. W weekend: 1 zjazd 2 dniowy (sobota i niedziela) co drugi weekend łącznie 10 zjazdów.
Pytanie 44: Ile zjazdów szkoleniowych jest planowanych?
Odpowiedź: Szkolenia organizowane są w tygodniu – 4 zjazdy (4 miesiące); szkolenia organizowane w weekend – 10 zjazdów (ok. 5 miesięcy).
Pytanie 45: Czy podczas szkolenia będą odbywały się próbne testy przed walidacją?
Odpowiedź: Szkolenie ma na celu przygotowanie Uczestnika/Uczestniczki do egzaminu certyfikującego, dlatego będą odbywały się ćwiczenia symulujące proces walidacji.
Pytanie 46: Jeśli Uczestnik chce skorzystać z dofinansowania do noclegu w hotelu kto jest odpowiedzialny za jego rezerwację?
Odpowiedź: Za rezerwację noclegu oraz wyżywienia w hotelu odpowiedzialny jest Organizator. Uczestnik/Uczestniczka zostają poinformowani przez Koordynatora o lokalizacji noclegu i szkolenia przez jego rozpoczęciem.
Pytanie 47: Czy na szkoleniach będą wymieszani Uczestnicy/Uczestniczki ze wszystkich grup docelowych, czyli osoby z podmiotów publicznych, organizacji pozarządowych i absolwenci?
Odpowiedź: Tak, na szkolenia Uczestnicy/Uczestniczki zapisują się samodzielnie, wybierając grupę szkoleniową. Grupy są mieszane.
Pytanie 48: Czy, jeśli aktualnie na liście miast nie ma mojego miasta, a w ankiecie wpisałem konkretny termin, to czy zostanę automatycznie przydzielony do innego miasta w tym terminie, czy też będzie możliwość poczekania na organizację szkolenia w moim mieście?
Odpowiedź: Uczestnicy/Uczestniczki sami wybierają dogodną dla siebie lokalizację i termin z dostępnego harmonogramu. Zachęcamy również do skonsultowania się z Koordynatorem w celu sprawdzenia, czy w Państwa mieście planowane jest szkolenie. Aktualna lista miast, w których realizowany jest Projekt, znajduje się w zakładce Aktualności na naszej stronie internetowej. Prosimy jednak pamiętać, że lista ta może ulec zmianie. https://sdc.certes.pl/2024/10/29/terminy-i-lokalizacje-szkolen/
Pytanie 49: Skoro można wybrać tylko jedną kwalifikację, czy istnieje szansa na obecność jako wolny słuchacz na „drugiej kwalifikacji” (ewentualne w przypadku wystąpienia kosztów to po stronie własnej słuchacza) lub uzyskania materiałów z tych szkoleń do samodzielnego zapoznania?
Odpowiedź: W szkoleniu można uczestniczyć tylko z wybranej przez siebie kwalifikacji, udostępniamy tylko podręcznik z wybranej kwalifikacji, w której Uczestnik/Uczestniczka uczestniczy na szkoleniach.